lørdag 8. oktober 2011

God og varm kyllinggryte på en kald oktoberkveld

En kald, men fin høstdag denne lørdagen.
Og i dag har vi bestilt ny sofa! Har lenge ønsket meg ny så det var godt å endelig få bestemt seg:) 
Var jo fryktelig mange å velge mellom, og den skulle ikke være for stor, ikke for liten, ikke for hard, ikke for dyr osv osv.. Den jeg hadde mest lyst på av alle var en gigantisk hvit skinnsofa som kostet 18tusen. Den ble det altså ikke.. men en annen riktig fin en ble det;)

I dag har vi hatt kyllinggryte til middag, og jeg må bare dele oppskriften med dere!
Den er inspirert av en oppskrift fra matprat, men jeg har vert litt mer raus med krydder og tilsatt noen ekstra for å gi retten litt mer fylde. Super god og lett å lage!


Til to personer trenger du:
2 kyllingfileter i strimler
Rød chili, finhakket
Knust ingefær
Knust spisskummen
Knust fennikel
Gurkemeie, for fargens skyld:)
Litt sitronsaft
Olivenolje

1 hakket løk 
Hvitløk, hakket
Purreløk, hakket
1 boks hakkede tomater
1 pakke kokte kikerter
1 terning kylling-eller grønnsaksbuljong
Koriander

Sånn gjør du:
Ha kyllingstrimlene i en bolle og tilsett krydderne, mengde etter eget ønske. 
Ha i sitronsaft og noen spiseskjeer olivenolje og la stå i bollen litt.

Varm olje i gryten og surr løk, purre og hvitløk. Tilsett så kjøttet og brun i noen minutter.

Ha i boksen med tomatene, kikertene, buljong og litt vann. La det hele bli varmt.

Tilsett godt med koriander og server!

Namnam, dette var godt likt av både meg og min kjære!

Forsatt god lørdagskveld til deg!

-Ellen Louise-



4 kommentarer:

  1. Mm, det lätt väldigt gott! Tack för tipset.
    Ha en skön lördagskväll!

    SvarSlett
  2. Nam, nam :-) Så veldig godt ut. Vi bruker utrolig mye kylling, så det passer fint med tips til en ny vri..

    SvarSlett
  3. Hei søte deg!
    Så koselig at du fant veien til bloggen min og tok deg tid til å legge igjen ett lite fotavtrykk!

    Nydelig oppskrift du deler :)
    klem

    SvarSlett
  4. æææh digger headeren din nå!
    og denne må prøves.
    Klem fra meg

    SvarSlett

Koselig at du vil legge igjen en hilsen:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...