onsdag 17. mars 2010

Bokstaver

Som mange andre har om dagen, har jeg også dilla på dekorbokstaver. Dette e jo ikke akkurat et nytt fenomen, men så har det altså nå blitt veldig trendy. Både i form av ferdig sammensatte ord eller ordspråk og enkle bokstaver, e dette ein veldig fin måte å dekorere hjemmet på. Bokstavene/ordene kan være i tre, stein, gips,sement eller som wallstickers. Wallstickers egner seg best når du vil ha ordsrpåk og lengre setninger. Jeg har kjøpt ubehandlede trebokstaver. De e 16 cm høye, har profilerte kanter å kostet bare 19,50 pr stk:) 

Siden det er kulest me ting som ser gammalt å slitt ud finnes det forskjellige teknikker for å få til akkurat dette. En kan jo selvfølgelig kaste de ut vinduet, kjøre over de et par ganger å la vær,vind og tidens gang gjøre sitt. Men jeg har noen enklere å mer tidsbesparende triks! Jeg har valgt å bruke slipeteknikk:
Aller først har jeg malt bokstavene i en mørk brun farge. Når malingen var tørr brukte jeg et stearinlys til å gni på kanter og hjørner.
Så malte jeg med hvit maling oppå. Når det hadde tørket brukte jeg et fint sandpapir å pusset. Da går hvitmalingen der det er stearin vekk:)
Det ferdige resultatet:)
Følg med senere så skal jeg vise hvordan jeg skal bruke de!

2 kommentarer:

  1. Så fint det var a vennen! Kan vel gjette meg til hva bokstavene står for hos deg :P hehe.. Love is in the air ;)
    Gleder meg til å se det ferdige resultatet! Selv skal jeg fikse på mine også. Men hadde bare ikke tålmodighet til å fikse de før jeg fikk se hvordan det ville bli å ha de på veggen! Hehe..

    Klem

    SvarSlett
  2. Du tenke nok rett der vennen;) Men eg lurte på ka dine ska stå for..mor og far?

    SvarSlett

Koselig at du vil legge igjen en hilsen:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...