mandag 22. november 2010

Farlig trend

Bildet e lånt fra Aftenbladet.no
God mandag folkens! Nå e det e faktisk bare litt over en uke til 1 desember(!)  julepynten e som du sikkert har sett på plass i de fleste butikker. Der e mye fint, både moderne og tradisjonell pynt, men og mye merkelig. En ting eg har sett som eg har reagert på at de flere steder selge små stearinlys til juletre. Levende lys på juletre forbinde eg, som nok alle andre med gamledager. At det e fint me gammeldagse nostalgiske ting syns eg absolutt, men det får være grenser!  Oppfinnelser som elektrisitet og lyspære e ting du absolutt bør benytte deg av i dette tilfelle. Så får juletreet heller være litt utrendi. Brannvernforeningen går nå ud me en advarsel om denne trenden med levende lys på treet, å de minne og om at 1 desember e røykvarslerens dag. Då oppfordre de alle te å bytte batteri i røykvarsleren og teste den. De sier og at man skal unngå å bruke skjøteledninger. For å skremme litt ekstra har eg fonne fram ein film fra vg-nett som vise kor fort et juletre står i full fyr. Trykk her så får du se filmen. Så kos deg me juleforberedelser, men husk å ta forhåndsregler og tenk deg litt om når du pynte te jul, det e faktisk høysesong for branner!

Mandagsklem fra
Ellen Louise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig at du vil legge igjen en hilsen:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...