mandag 22. oktober 2012

Grønn misunnelse


Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er en stor suppe elsker!
I går laget jeg denne brokkolisuppen, og den var så god at jeg bare må dele oppskriften med dere!
I tillegg til å være god, er den også sunn og veldig mettende :) 
Jeg serverte suppen sammen med grov toast og røkelaks, mega godt tilbehør!


Dette trenger du til suppen:
1 løk, grovhakket
olje
4 potetet i små biter
1 liter grønnsaksbuljong
1 brokkoli skåret i små buketter
2,5 dl melk
salt og pepper 
Litt ost til å strø på toppen

Sånn lager du suppen:
Fres løk i oljen til den er gyllen, ha så i potetbitene.
Tilsett buljongen og la det koke opp.
Småkok under lokk i ca 10 minutter.
Ha i 3/4 av brokkolien og kok i 5 minutter .

Blend suppa og hell den så tilbake i gryta.
Tilsett melken og varm opp suppen.
Ha i resten av brokkolien og la koke i et par minutter.
Smak til med salt og pepper.


Namnam! Ha en god mandag!

Ellen louise





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig at du vil legge igjen en hilsen:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...