fredag 19. november 2010

Fredag!

Så har det komt ny header og nytt navn på bloggen min. Har tenkt på å gjøre det lenge nå, men så er jeg litt dårlig til å bestemme meg for hvordan ting skal være.. så ble jeg endelig fornøyd:) Til de som har planer om å se Harry Potter i løpet av helgen: Gled dere!! Filmen er ganske annerledes fra de andre filmene, og med mine nerver litt skumlere også. Den er både trist,skummel og morsom og jeg syns den levde opp til forventningene.

I anledning svigermors 60-årsdag skal vi reise til et sommerhus i vest-jylland denne helgen. Så har jeg bakt kake, faktisk en av de beste kakene! Glad i eplekake? Glad i toscakake? Oh yea, da mikser vi litt! Oppskrift på EpleTosca ska du få her:)

Varm ovnen til 175 *C

100gr smør
2 egg
1,5 dl sukker
1 1/4 dl mel
2 ts vaniljesukker
1 ts bakepulver
2 epler
1/2-1 ts kanel
 Smelt smør la det kjølne litt. Pisk egg og sukker luftig. Bland i mel, vaniljesukker og bakepulver. Rør til slutt inn smeltet smør. Hell i smurt form. Skrell epler og skjær i passe biter å trykk ned i røra. Strø litt kanel over.

Stek kaken i ca. 25 min. på 175*C. Ta den ut og sett ovnen til 200*C
Tosca glasur
50 gr smør
3/4 dl sukker
1 pose mandel flak
1ss mel
1ss melk

Smelt smør og sukker. Bland mandler og mel i. Rør hele tiden, og ha i melk til slutt. Hell over kaken og stek videre 8-10 min. på 200*C
Ha en flott helg alle sammen!!:)

1 kommentar:

Koselig at du vil legge igjen en hilsen:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...