fredag 5. november 2010

Kaffi å noko attåt

Noen som har prøvd å lage Biscotti? Viss ikke så bør du prøve det! Super gode Italienske kjeks som passer perfekt til kaffen. Denne oppskriften pleie jeg å bruke:

Varm ovnen te 175*C

100 gr smør
2 dl sukker
1 egg
ca 4 dl mel
1 ts bakebulver
1/5 ts salt
valnøtter og mandelflak(mengde etter ønske)
skallet av en sitron eller en appelsin

Bland alt isamen i en bolle. Legg deigen på et bakepapir. Bruk våte fingre å form den til et rektangel(ca.10x30cm) Stek i 30-35 min.

Ta brettet ut å skjær kjeksen opp i tynne strimler. Stek videre i ca 15 min.
Ferdig! Nam!

Biscotti er fine å oppbevare på glass, så blir de ikke knust. Enjoy!

1 kommentar:

  1. Hei Søte Du
    Så koselig ord du la igjen hos meg a, STAS :)
    Masse lykke til i give away'n min :)

    SvarSlett

Koselig at du vil legge igjen en hilsen:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...