onsdag 8. desember 2010

Julebakst

Forrige dagen laget jeg vepsebol, en av mine favoritt julekaker. Som alle andre oppskrifter kan den varieres. Enten du bruker lys eller mørk sjokolade, med eller uten kokos, vil disse garantert falle i smak. (har ennå aldri hørt at noen ikke liker dem) Her er oppskriften jeg har brukt denne gang:

Sett ovnen til 180 *C
6 eggehviter 
500 gr sukker
4 ts vaniljesukker
250 gr hakkede mandler
200 gr mørk kokesjokolade
200 gr kokos

Pisk egg og sukker stivt. Bland inn de andre ingrediensene.
Sett klatter med spiseskje på et bakepapirkledd stekebrett.
180*C 10-12 min. 

Godt jeg laget mange, så kanskje de holder til jul:)
Ha en flott og vinterlig dag!
-Ellen Louise-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig at du vil legge igjen en hilsen:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...