torsdag 13. januar 2011

Livsnytere VS. "Januarmennesker"


Koselig at mange likte innlegget om brownies i går, men jeg fikk også litt kjeft;) Nå har det seg sånn at jeg koser meg virkelig med alle "januarmennesker" som fyker til treningstudio rett etter nyttår, skal leve sunt og få et nytt liv. Det er jo super fint at de vil det! Men når jeg snakker januarmennesker så er det snakk om de som plutselig forsvinner før februar er igang. Noen varer faktisk helt til mars, før de stille trekker seg tilbake til sofakroken. Så kaken i går var vell litt for å provosere, og jeg følte meg også litt slem når jeg la ut innlegget..hihi. Men husk at viss du lever sunt og får nok mosjon hele året, så skader det ikke å unne deg litt kalorier. Det er ikke den ene sjokoladen du skal tenke på, men det du spiser i mellom hver sjokolade. (fritt sitert etter meg selv). Jeg vet at mange vil mene at jeg ikke kan uttale meg om sånt, siden jeg kan spise hva som helst uten at det legger seg så mye som et gram på kroppen. Men så spiser jeg jo heller ikke hva som helst. Nå skal jeg ikke kaste meg inn i fedme debatten for dette handler ikke om vekt. Det handler om å føle seg bra, ha nok energi og nyte livet!


Her er frokosten min idag, den er både sunn og super god!  Oppskrift under bildet!
 Eple og avokadosalat (1 prs)
1/2 rødt eple
1/2 grønt eple
1/2 avokado
1 ss creme creme fraiche
litt limesaft
litt kanel
en håndfull brønnkarse

Skjær epler i biter og legg i en skål. 
Bland creme fraiche med limesaft og kanel og rør inn med eplebitene.
Skjær avokado i biter å ha i skålen.
Brønnkarse på toppen.

NAM! Bedre enn brownies! ;)

God torsdagsklem fra Ellen Louise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig at du vil legge igjen en hilsen:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...