onsdag 12. mai 2010

"Litt" avhengig?


Jeg har alltid påstått at sjokolade er min største last, å det er jo egentlig ikke så ille. Men når vi snakker avhengighet kan det jo bli alvorlig når en ikke får det en trenger. En av de tingene jeg savne når jeg bor i Danmark er den norske melkesjokoladen, å aller helst helt ren Freia sjokolade uten noe nøtter eller andre ting i. Heldigvis har jeg funnet noen gode sjokolader i Danmark og, selv om jeg var skeptisk til å begynne med. Danskene er f.eks. veldig gode på flødeboller, eller kokosboller og skumboller som vi kaller det i Norge.
Flødeboller kan finnes i utallige mange varianter. Med mørk,lys eller hvit sjokolade, med marsipanbunn,med nøtter, moccasmak,jordbærsmak osv. Det smaker ekstra godt med kaffe til flødebolla. Jeg kan huske en kaffebar jeg besøkte hvor vi fikk med en gratis flødebolle når vi kjøpte kaffe, sånn burde det alltid være!

Jeg har tydeligvis abstinenser idag siden jeg skrive dette. Nå klarer jeg ikke å tenke på annet enn sjokolade, å sitter hjemme uten noen ting! Har veldig lyst å prøve å lage mine egne flødeboller, men idag tror jeg at jeg skal lage sjokoladefondant. En himmelsk dessert! Oppskriften jeg pleie bruke finnes her


Onsdagsklem fra sjokoladegnomen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig at du vil legge igjen en hilsen:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...