mandag 13. desember 2010

Trenger julen å være så trendy?

Da jeg leste en artikkel om juletrær på klikk- rom123, viste det seg at jeg var ritktig så moteriktig ved valg av juletre. Jeg var nemlig ute i skogen i helgen og hogget meg et lite, pistrete og stakkarslig tre. Grunnen til at jeg likte akkurat det treet var fordi det skilte seg ut og hadde mer egenhet. Samtidig syns jeg ofte det er mer personlig med det som ikke er så perfekt. Da jeg hadde lest artikkelen, som sier at slike juletrær er trendy, satt jeg igjen med tanken om at dette egentlig var litt merkelig..hvorfor skal jul være trendy? Jul har jo alltid handlet om tradisjon, familie og minner fra barndommen. Tradisjon er vell på en måte det motsatte av trendy?! Og det ironiske i det hele er at trenden i år handler mye om tradisjon! Nå syns jeg vi skal slappe litt av å ikke tenke på om vi følger moten når det gjelder julepynt! Pynt med ting du eller barna har laget selv, eller kanskje noe du har arvet. Ting du har fått i gave, eller funnet i gjenbruksbutikken. Vær kreativ og skap en personlig jul. Skaffer du deg i tillegg noe ny pynt hvert år, får du en fin samling med din egen personlige mix. 

Artikkelen kan du lese HER. Hvilke tanker har du om emnet?
Juletreet mitt:) Jeg syns det ble fint uansett, trendy eller ikke.

God mandag til alle som kikker innom:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig at du vil legge igjen en hilsen:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...